niedziela, 19 kwietnia 2015

Tygodniowe podsumowanie - przepisy

Tydzień kontrolowania tego co spożywam i w jakich ilościach minął błyskawicznie. Jestem z siebie w 95% dumna! Wykonałam cały tygodniowy plan treningowy, a moja dieta w większości nie przekroczyła 1500 kcal. W większości, a to dlatego, iż wczoraj gdy wróciłam do domu rodzinnego (domu pełnego pokus) niestety uległam. Zjadłam kluski ziemniaczane, a na deser roladę malinową... Ale kto by takim pysznością nie uległ? Biję się w pierś i dziś planuję dodatkowy trening, chociaż zaplanowałam rest. Nie ma wymówek - Kara musi być.
Za tydzień ważenie i mierzenie. Jestem ciekawa ile ze mnie spadło. Jeśli zgubię chociaż kilogram lub kilka cm będzie to najlepszy prezent urodzinowy o jakim mogłabym marzyć. Nic nie motywuje przecież bardziej niż własne sukcesy. Nawet te małe. Ba nawet najbardziej motywują te małe. Przecież nie od razu Rzym zbudowano, a najlepsze dla zrzucana naszego zbędnego balastu jest pozbywanie się go systematycznie po trochu.

Przez tydzień robiłam również zdjęcia swoich potraw. Wybrałam kilka najbardziej udanych i tych najlepiej sfotografowanych. Od razu mówię nie jestem mistrzem fotografii - chociaż starałam się najlepiej jak tylko mogłam. Zdjęcia robione niestety smartfonem - jednak jak na smartfona jestem bardzo zadowolona z jakości.

Owsianka na mleku i wodzie z ziarnami chia, żurawiną, siekanymi migdałami, słonecznikiem i odrobiną dżemu z fig. 

Sałatka makaronowa z tuńczykiem.

Przepis na 4 porcje: Makaron orkiszowy 200 g
1 cebula - posiekana i podsmażona
pół puszki kukurydzy konserwowej i czerwonej fasolki 
puszka tuńczyka w oleju
pół serka kanapkowego typu feta o niskiej zawartości tłuszczu
sól, pieprz, bazylia, oregano

Sałatka wiosenna

Przepis na 2 porcje: 60g mixu sałat
1/3 ogórka
1 pomidor 
4 rzodkiewki 
garść żurawiny 
sos winegret 2 łyżki
sól, pieprz

Egzotyczna sałatka owocowa

Przepis na 3 porcje: pół mango 
2 kiwi
1 banan
10 rodzynek brazylijskich 
20 czerwonych winogron

Pasta z sosem pomidorowym i pierś z kurczaka w pomidorach

Przepis na 1 porcje: pół małej piersi z kurczaka
filiżanka makaronu ( muszę kiedyś zważyć ile się w niej mieści )
10 pomidorów koktajlowych
3 pomidory suszone
3 łyżki koncentratu pomidorowego
3 łyżki ketchupu łagodnego
 2 łyżki mascarpone 
1 cebulka
bazylia, oregano, tymianek, sól, pieprz, czosnek

Pierś kurczaka marynuj przez 1h w marynacie (2 łyżki koncentratu pomidorowego doprawionego solą pieprzem i ziołami, pokrojone i wcześniej namoczone pomidory suszone) po tym czasie pierś z kurczaka wraz z dwiema łyżkami marynaty zawiń szczelnie w folię spożywczą - ja używam w tym celu gumek recepturek. Gotuj w garnku z wodą około 10 min. W tym czasie ugotuj makaron al dente, podsmaż cebulę i pomidorki cherry. Do garnka wrzuć mascarpone, ketchup, 1 łyżkę koncentratu pomidorowego, zioła sol i pieprz. Gotuj na małym ogniu ciągle mieszając tak, aby stworzyć jednolita kremową masę. Dodaj ugotowany makaron i zawartość patelni. Wszystko dokładnie wymieszaj przełóż na talerz. Smacznego :)  

Łosoś koperkowo-cytrynowy i jajko w koszulce

Przepis na 1 porcje: Świeży łosoś 200g
ryż 60 g
koperek świeży
pasta łososiowa
Jajko
Przyprawa do łososia - z cytryną
Łososia marynuj w przyprawie do łososia i w drobno posiekanym koperku przez około 1h, Włóż do rękawa do pieczenia - uformuj cukierka szczelnie zawiń. Gotuj w wodzie około 15 minut. W tym czasie ugotuj ryż i jajko w koszulce - filmik
Ryż podaj z łyżeczka pasty łososiowej i koperkiem.

Tulipanki w pieczarkowo-pietruszkowym sosie

Przepis na 1 porcje: 250 g pieczarek
1 średnia cebula
makaron trójkolorowy - u mnie makaron Gallo Tulipanes con Vegerales
Otręby żytnie
1 kostka grzybowa
pietruszka
sól, pieprz, pietruszka suszona

Na patelni podsmaż pieczarki i cebulkę. W 750 ml wody rozpuść kostkę grzybową, wlej na patelnie pozwól wodzie odparować. Gotuj na małym ogniu przez ok 20 min. W tym czasie ugotuj makaron. Na patelnie z pieczarkami dodaj otręby żytnie - ilość zależy od gęstości sosu. Ja dodałam 3 łyżki. makaron polej sosem i ozdób natką pietruszki. 

Tokyo Sushi Lunch Box 

W tym tygodniu pokusiłam się również o sushi. - Wybrałam lunch box oferowany w Auchan.
Jeśli więc nie macie pomysłu na obiad lub zwyczajnie jesteście na tyle zapracowane, by nie móc zrobić nic pożywnego chwyćcie po zestaw sushi. Jest pożywny i dostarczy nam sporo energii na całe popołudnie. 100g to tylko 142 kcal

Jeśli macie jakieś pytania / uwagi do przepisów piszcie. Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej! Interesuje mnie również wasza opinia, czy takie podsumowanie tygodnia wam się podoba? Jeśli nie co warto zmienić. 

15 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam owsianki, a łosoś z jajkiem wygląda przepysznie :_
    Pozdrawiam
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tygodniowe podsumowanie bardzo mi się podoba, a potrawy są tak kolorowe, że aż od samego patrzenia na nie zgłodniałam :) Na dodatek nie ma w nich nic skomplikowanego, a to dla mnie naprawdę bardzo ważne w kuchni, zważywszy na to, że nie dość dobrze sobie w niej radzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam problem z czasem. Lubię mieć go dużo dla siebie. Więc dania które robię nie są skomplikowane po to aby nie tracić czasu na ich przyrządzanie. Chociaż wiem e stać mnie na więcej w kwestii gotowania :) Uwielbiam notabene eksperymentować w kuchni. Póki co jeszcze nikogo nie zatrułam :P

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Czyżby aż tak dobre zdjęcia mi wyszły? :D

      Usuń
  4. Całe szczęście, że dopiero jadłam obiad, bo musiałabym czyścić klawiaturę przez ślinotok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha aż tak działają zdjęcia na ślinianki? :D

      Usuń
  5. półmisek owoców <3
    bomba witaminowa, mniam! coś dla mnie :)


    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto pamiętać by nie jeść ich na noc! :D

      Usuń
  6. fajne podsumowanie tygodnia :) jesz same smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie te potrawy wyglądają bardzo smakowicie :) ja obecnie też próbuję zrzucić kilka zbędnych kg, ale nie jest to łatwe. :( pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie jest łatwe. Potrzeba dużo samozaparcia :)

      Usuń

Translate

Instagram

Friends

Google+ Followers

TBP

Obsługiwane przez usługę Blogger.