niedziela, 30 sierpnia 2015

FatSecret - mobilny dziennik aktywności fizycznej

Po tym jak straciłam swój telefon z androidem... Dość długo zastanawiałam się jaki sprzęt wybrać. Wiedziałam, że nie chce systemu Android. Pomimo wielu aplikacji bardzo mnie ograniczał. Zastanawiałam się między iOS a Windows. Z racji tego, iż gdy byłam zmuszona do kupna telefonu moje fundusze były dość ograniczone wybór padł na Mirosoft Lumia. Szczerze jestem bardzo zadowolona z mojego wyboru! Jednak wciąż żałuję, że nie mógł by to telefon od Apple. Cóż, może w przyszłym roku :) Jako posiadaczka nowego telefonu od 2 miesięcy testowałam wiele aplikacji. Tych mniej i bardziej przydatnych. Jednak dziś skupie się na jednej - pomocnej przy naszej walce o wymarzoną sylwetkę. Mianowicie FatSecret (windows) (iOs) (android) (blackberry). Jak widzicie jest dostępny na każdej smartfonowej platformie, a co najważniejsze jest to darmowa aplikacja. Wcześniej używałam MSN Health & Fitness (była dostępna na laptopy z win 8.1 a także na androidzie) jednak wraz z pojawieniem się systemu Windows 10 zdecydowano, iż aplikacja zostanie wycofana. Z tego powodu zmuszona byłam zrezygnować z dobrze znanej i lubianej platformy na rzecz nowej. Zainstalowałam około 10 aplikacji polskojęzycznych i anglojęzycznych jednak nic nie przypadło mi do gustu. Podirytowana straciłam nadzieję, aż kolega podsunął mi aplikacje o nazwie FatSecret.  


Spytacie czym jest FatSecret? Otóż jest to rozwijająca się platforma pomagająca obliczyć nasze spożycie kalorii, a także ilość zgubionych kalorii w ciągu doby. Mamy tu monitor diety, aktywności fizycznej, kalendarz diety, kontroler wagi, a także spis żywności z informacjami o wartościach odżywczych z podziałem na : Żywność, Popularne Marki, Marki z Supermarketu, Żywność z Restauracji i Sieciówek. Niebawem w aplikacji pojawi się możliwość synchronizacji aplikacji z naszym kontem na www.fatsecret.pl a także doszły mnie słuchy, iż będzie obsługiwać popularne bandy mierzące naszą aktywność! Jeśli tak, to jest to w 100% to czego szukam od takiej typu aplikacji. Cała app jest w języku polskim.
Oto kilka screenów, które ułatwią mi wyjaśnienie fenomenu (jak dla mnie i milionów użytkowników na świecie) tej aplikacji. 






Ekran startowy pokazuje najważniejsze funkcje aplikacji. Za pomocą jednego kliknięcia przenosimy się do kolejnej właściwości programu. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Pierwsza z nich do Dziennik Żywności ( tak wygląda pusty - nowy dzień ) Pod datą mamy sumę zjedzonych Tłuszczy, Węgli, Białka i Kalorii. Dalej mamy podział na Śniadanie, Lunch ( ja traktuje jako kolacje ), Obiad i Przekąski. Do każdego posiłku dodajemy produkty w prosty sposób poprzez wyszukiwarkę produktów lub dodajemy własny poprzez wpisanie wartości odżywczych.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Tak Wygląda uzupełniony dzień po spożyciu wszystkich 5 posiłków. Moja dieta to 1300 kcal jak widzicie nie udało mi się osiągnąć mojego poziomy, ale też go nie przekroczyłam. Ilość Tłuszczy jest zbyt wysoka zaś Węgli i Białek jest zbyt niska. Bowiem prawidłowa w diecie redukcyjnej to 50% W 30% B 20% T  u mnie w gramach powinno wyglądać to dokładnie tak: 162g W 97.5g B 29g T. Jednak nie zawsze udaje się utrzymać te ramy i nie ma z tego powodu co panikować :) 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Kolejną odsłoną aplikacji jest dziennik ćwiczeń. Odpoczywanie i Spanie jest wpisaną wartością można ją jedynie zwiększać i zmniejszać nie można usunąć. Dodawać można najróżniejsze aktywności od ćwiczeń u mnie Aerobik, Cardio, HIIT po abstrakcyjną czynność jak Prysznic czy Sprzątanie. Notabene 23 kcal podczas 10 min prysznica to całkiem dobry spalacz :) 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Kalendarz Diety to nasz bilans całego dnia. Dostarcza on nam informacji jaką ilość zapotrzebowania dziennego spożyliśmy u mnie wczoraj i dziś jest to 90% mojej 1300 kcal diety. Z żywności pozyskałam blisko 1200 kcal zaś podczas całego dnia spaliłam blisko 2000 co daje nam bilans ujemny blisko 800 kcal! 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Kolejnym cudem jest kontroler wagi. Obecnie mam manie ważenia się codziennie rano przed śniadaniem jak widać moja waga idzie w dół. ( Nie dodaje systematycznie wpisu z wagi - gdy nie widzę różnicy) Dosyć długo trzymała mnie waga 67.2 / 67.3 aż tu nagle dzisiejszego dnia ujrzałam trzy szóstki! Liczba szatana powiadają... Dla mnie sukces! Do upragnionej wagi zostało więc 6.6 kg a pozbyłam się już 5.6 kg ( w najgorszym momencie ważyłam 72.3 kg ) przez dobre intensywne 2.5 miesiąca. Tak wiem... moja przygoda z odchudzaniem i z tym blogiem zaczęła się w marcu jednak przez sesje i inne stresy a także ilość obowiązków zwyczajnie ciężko było mi pogodzić dobre odżywianie z ćwiczeniami i resztą dnia. Dopiero w połowie czerwca po zdanej sesji i powrocie do domu wzięłam się za siebie. 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Tak wygląda strona z wartościami odżywczymi produktu ( całkiem przypadkiem wybrałam awokado ) mamy tu informacje o zawartości kalorycznej i procentowym udziale wszystkich tłuszczy, cholesterolu, soli, potasu, węgli i białka a także witamin!!
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Jako ostatnią rzecz chciałabym zwrócić waszą uwagę na zielony neonowy kwadracik GDA - który zapełnia się po wpisaniu spożytych kalorii. Dla mnie jest to prosta i jasna informacja, dzięki której mogę kontrolować to czy pozwolić sobie na coś więcej czy powinnam przystopować. 
Podsumowując aplikacje oceniam wręcz celująco. Mam nadzieje, że wspomniane na samym początku udogodnienia niebawem zostaną dołożone do aplikacji. Dzięki nim monitor aktywności fizycznej będzie jeszcze bardziej wiarygodny. W końcu ilość spalonych kalorii nie zależny od długości wykonywania ćwiczeń a ich intensywności co obliczamy za pomocą tętna :) Póki co dla mnie to aplikacja nr 1! Jeśli macie jakieś fajne mobilne aplikacje podzielcie się z chęcią przetestuję.

UWAGA recenzja aplikacji nie jest żadnym aktem promocyjnym powiązanym ze współpracą bloga z wydawcą app. Jest to 100% moja subiektywna opinia.

Miłej niedzieli! 

Translate

Instagram

Friends

Google+ Followers

TBP

Obsługiwane przez usługę Blogger.